Separationsångest och sömnuppdatering, del 2

Kampen fortsätter och natt 2 på soffan har börjat. Den följer en kväll på soffan, då jag ätit, sovit och traderat här sen vi kom hem från påskhäng i Bagarmossen. Har sålt träningsklader på Tradera för 800 kr och köpt UV-dräkter och ett par jeans för till E för 330 kr. Jäkligt gött att rensa ur grejer och samveten. 

Natt 1 på soffan gick bättre för E och hans pappa än för mig. Jag sov typ ingenting. E var nöjd med flaska och sov lite längre än vanligt på morgonen. Var tvungen att amma en gång på eftermiddagen för min skull, det gjorde för ont till slut, men snart klarar vi oss utan amning också. 

Men natt 2 inleds alltså nu. Tack vare att jag sovit på soffan så är jag lite extra mörkrädd. Kollar på Påtaglig fara med bland annat Harrison Ford, på TV4. Det känns lyxigt att somna till tvn, trots att filmen inte känns skitkul alls. 

Sömn är ett eget jäkla kapitel av föräldraskapet jag aldrig kunde föreställa mig innan E kom. Försöker att inte låta sömnbristen förgöra mig, men fan vad jag längtar efter en hel natt. Nästan lika mycket längtar jag efter att inte vara en sån som tjatar om sin sömnbrist. 

Tack vare renoverande grannar (sen 2 veckor +) och tripp till Bagarmossen så ballade E ur helt av sömnbrist idag. Svär mig evigt trogen vår rutin och lovar heligt att fortsatt hålla mig till den. 

Kommentera

