Separationsångest och sömnuppdatering

Det är påskafton, snart påskdagen, och jag sitter i soffan. Vi ska testa första natten utan amning och jag ska sova i vardagsrummet ett par nätter nu för att inte störa är det tänkt. Det känns lite tufft. Tuffare är jag trodde. Jag är van att sova samma rum som E och känner mig trygg med det. Nu ska jag helt plötsligt inte göra det. Hoppla hej.

Jag hoppas innerligt att detta betyder att jag ska kunna sova lite bättre. Det har varit riktigt dåligt med sömn på senaste, tiden flyter ihop men E och jag vaknar flera gånger per natt numera. Om detta test funkar nu så kommer jag iofs få en tidigare morgon än på länge, men kanske kan jag äntligen få sova fler timmar i sträck. Vår nya soffa från Mio gör det hela lite enklare iallafall, jäklar vad skön den är!

Önska oss lycka till nu! Jag behöver det.

 

 

 

 

 

Kommentera

