Mamma, är lik sin mamma?

”Nu bajsar han!” 

Mormor – alltså min mamma och Es mormor – ropar från vardagsrummet till mig i köket. 

”Men! Tack, men nej tack för informationen!”

Är min spontana tanke innan jag kommer på att det faktiskt var väldigt BRA information. Jag kommer på mig själv. 

Mormor har sovit över och det har gått bra. Och nu såhär på förmiddagen är det ju jäkligt skönt med sällskap. Även om jag i vanlig ordning inte gillar att snacka på morgonen så har det funkat. Yes! 

Och så kommer jag på mig själv med att E kommer ju hamna där. Jag kommer bli jobbig på nåt sätt. Jag kommer säkert be om ursäkt för mig själv och flytta på mig för att inte vara ivägen. 

Den tanken är svår. Just nu känns bebislivet lite härligare än innan. 

Kommentera

