#fikaärlivet

Jag har blivit ett fikaproffs. En kaffetermosmamma som sitter på parkbänkarna på Söder och gojsar med en chokladboll eller en kardemummabulle.

Häromdan parkerade jag oss på bästa bänken på Långholmen. Har haft storspan på bänken länge, nu var det äntligen min tur. Ha! Och när jag satt där gick min gudmor förbi av en slump. Vi har inte setts på ett par år eller så, så jäkligt fint var det.

Idag gick jag förbi ett gäng på ca 20 personer i pensionärsålder. De hade parkerat sig på parkbänkarna vid vattnet på Bergsundstrand. Mittemot Reimersholme du vet. De satt där tillsammansi sina friluftskläder mumsandes på medhavda mackor. Jag ville göra dem sällskap men vågade inte, istället satte jag mig på bänken utanför Bio Rio och drack hemmakaffe. 

Drakenbergsparken är inte dum den heller, speciellt inte med ett Fabriquebakverk i handen. 

Daimlakritsatruten var däremot ingen höjdare. Så mycket potential, så lite upplevelse. Ekoparken på Reimersholme är däremot en riktig höjdare. 

Var fikar du?

Kommentera

