Måndag

Vårdagjämning. Vissa dagar känns längre än andra, kanske är idag längre? Jag vet inte men det känns så. Har inte gått utanför dörrn än så det kan ju bero på det. 

Det jag funderar på mest just nu är om jag ska byta ut Sats-kortet och skaffa Friskis-kort igen. De passen jag vill gå på börjar antingen kl 17 eller är på andra sidan stan. Och priset är för högt för min föräldrapeng. Känns inte roligt att ge 5% av pengen till Sats varje månad. 

Varför tänker jag ens på detta? Har nu övertygat mig själv. Det blir mys-Friskis-jympa från och med nu. 

Annars bra helg. I fredags var jag och min bästis K på Bio Rio. Vi drack deras billigaste vin och pratade om segt vardagsdepp som om vi vore 25 igen. Skillnaden nu väl egentligen att jag inte fixar mer än 2 glas vin, inte röker och var hemma kl 20.

På lördagen vaknade jag upp jäkligt tidigt pga E. Han snackade och åt nån timme, sen somnade vi om så nära vi kunde komma varandra han och jag medans H gjorde frukost. Sen panikstäd och matlagning inför kompislunch. Gjorde standardsmaten Carnitas, med broioche från Garant, picklad rödlök från Hemköp Hornstull, egen salsa, egen mangodressing och kanariska potatisar. Lunchen var god och sjukt trevlig pga sällskapet. Sen var jag hemma resten av lördagen, fick en paus när H och E gick ut en sväng på kvällen. Stickade klart en raggsocka till H, får se om det blir en till. 

Igår promenerade jag med bästisarna K och S till Nytorget, drack dyrt kaffe på Urban Deli, sen en till kaffe på Gateau Hornstull. #fikaärlivet

Så sprang jag. Följer ett träningsprogram och bygger upp kroppen igen efter grviditet, förlossning och 2 operationer. Igår blev det strax över 3 km med 1 min jobb/1 min gång med medelfart på 8,19 min/km. 

Det var så skönt att jag vill springa idag igen. Hoppas den känslan är kvar när H kommer hem från jobbet. Tills dess försöker jag kolla på Game of Thrones. Vill grotta ner mig i den serien, hittills fattar jag ingenting. Men nu sitter jag fast i soffan pga E kan bara sova när han ligger på mig, så jag kollar vidare och försöker fastna. 

Kommentera

