Ett årslöfte

”Idag ska jag träna!” Dagen går, har inte fått till nån planerad mat, jag bokar av pass pga får inte ihop det. Orkar inte. Energin bara rinner ur mig. Jag stannar hemma och får ångest av det jag inte fått gjort. Tänker att jag ska kompensera, men istället blir ångesten dubbel och självförtroendet lägre.

Jag ska tänka på vad jag har gjort, och jag ska också prata om det jag gjort. Det betyder att det jag inte tänker på det jag ska göra, inte har gjort eller missat. Det är så jag ska leva mitt liv nu är det tänkt. Jag behöver inte säga att jag ska vara stolt eller nöjd eller känner mig duktig över att jag kommit på det, det förtar bara.

Så idag har jag: träffat två bästisar och promenerat i solen. Jag har hängt med min son och hans pappa. Jag har varit ute och sprungit. Jag har fixat med årsredovisning. Jag har pratat med pappa i telefon. Jag har beställt blombud till farmor som fyller år imorgon. Jag har hämtat ut paket. Jag har gjort en matsedel för nästa vecka. Jag har snittat om blommor och testat att ta skott på min monstera. Jag har vattnat blommorna och tvättat handdukar. Jag har skrivit det här blogginlägget.

 

Kommentera

