Sångstund + parkbänk + byteshandel + sömn

Jag vann! Alltså Hornstulls tävling om vilka som får plats på bibblans sångstund. Folk är som tokiga i platserna och jag hängde på telefonlåset idag kl 10 när platserna i april släpptes. Det var upptaget när jag ringde de 10 första gångerna, och bibliotikarien förklarade ”att det är lite mycket nu” på grund av platssläppet. 

Efter det åkte vi favoritbussen 66an till Nytorget, handlade kardemummabulle och hängde med kaffetermosen på torget en timme. 

Sen träffade vi bästisarna S och N pch pappan P på lunch. Det skiljer 3 veckor mellan E och N och även en klädstorlek, så vi brukar byta barnkläder med varandra. Känns verkligen bra att kläderna inte bara blir liggande efter nån månad, utan att ett till barn kan använda det jag köpt. 

Och äntligen hade jag strykarkväll igår. Ett barn som sover, ett glas vin och 6 st skjortor till mig, sällskap av sambo och Husdrömmar på tv. Kände mig rik imorse när jag skulle klä mig pga alla mina snygga skjortor som hängde där på rad. 

Jag hoppas verkligen att Husdrömmar håller sig till att visa häftiga och svåra husbyggarprojekt. Det har varit lite väl mysig renoverings-tv nu va?

Tur att ljuset är här nu alltså. Sen ett par veckor tillbaka sover E sämre är på väldigt länge. Vi går och lägger oss som vanligt, men nattningen tar längre tid, E vill inte sova i egen säng och verkligen inte vara utan mig på nätterna. Bebiskompisar från bvc verkar också sova sämre, så det är väl nåt. Men det känns alltså, ouff va det känns. 

Imorrn hoppas jag på träning igen. Jag vill verkligen träna nu, jag liksom längtar efter det. Är i så dålig form att det är plågsamt, men det känns så jäkla bra. Som en revansch nästan. 

Kommentera

