Livspuzzzel

För varje vecka ger jag upp mer å mer. Min kamp mot det typiska småbarnsföräldralivet. Jag inser att jag är en sån, känner mig mindre unik och mer lik den där människan jag alltid tyckt lite synd om. 

Jag har börjat att lägga livspussel. 

För att få ihop det så måste jag börja livspussla. Jag mår inte bra av att tiden bara går utan att orkar jag träna eller äta som jag vill. Jag fixar inte att känna mig dum och trött i onödan. För det går att må bra och göra det jag gör om dagarna.

Det första steget är matlista. Vi bestämmer alltså veckans middagar en vecka i taget. Den här veckan har vi ätit:

  • Onsdag: blomkål- och palsternackssoppa
  • Torsdag: äta på stan pga vernissage
  • Fredag: fiskbiffar med chili + sallad med mango, tomat, grönsallad och avokado
  • Lördag: tapas + glass/hallon/mandel till dessert
  • Söndag: italienska köttbullar + tomatsås + sallad med mozzarella, avokado och tomat

Vi har hållt oss till det planerade, men enstaka undantag såsom byte av nån grönsak här å där. 

Planen för näst veckan är nu satt också:

  • Måndag: bönfärssås med sallad
  • Tisdag: linssoppa med potatis
  • Onsdag: kolja med grönsallad, fetaost och rödbetor
  • Torsdag: pizza med mozzarella och iberico
  • Fredag: pasta med chorizitos och mozzarella
  • Lördag: kompislunch 
  • Söndag: svampsoppa

Målet är att minska stress och utgifter och att öka fokus på hälsa. Vi vill få in mer träning och då behövs tid. Jag har varit på Sats 2 gånger efter förlossningen och jag kämpar med att få in fler pass. Snart kommer det bli lättare att träna ute också, vilket kommer att hjälpa. 

Jag vill också få tid till att äta ännu bättre, sy och träffa folk jag gillar. Men en sak i taget nu. 

Kommentera

