Fredag + lördag + tapas + Mello

Jag sitter alltså å kollar på Mello. Jag skrattar, försöker gissa vinnare och spänner mig av ansträngning när det blir för obekvämt. Fattar inte hur det funkar med röstning och poäng, men det är ju helt klart underhållande. Varvar det med nattning och amning.

I fredags fick jag gå till Lisa på Claque la Mouche och klippa och färga håret. Ovan är en före-bild. Där var det aw med DJs och bartender. Tung vecka för energinivå så detta var ett riktigt lyckopiller. 

Idag var det dags för kompislunch, vår nya grej. Istället för middag med sena åtråvärda helgkvällar så bjuder vi in till lunch och häng. Då kan fler, hänget blir längre och hela helgen känns längre. Enda kruxet är att det blir ju stressigare att få ihop. Jag och E drog ut och handlade lite på förmiddagen, sen gjorde E och hans pappa samma sak ett par timmar senare. 

Vi bjöd på tapaslunch med detta:

  • Chorizitos
  • Melon och serrano
  • Sallad med äpple, avokado, grönsallad, frön
  • Manchego och chévre
  • Pimientos
  • Pan con tomate
  • Kanariska potatisar
  • Aioli (jag använde färdig majjo)

Helgen har varit lika med energiinjektion såhär långt. Imorrn ska jag försöka att inte boka av mitt bokade pass på Sats. Och försöka göra den mat vi planerat på veckans matlista. Ja, vi har gjort en matlista. 

Kommentera

