Snöslask + lyxlunch + drömmiddag + vernissage

Klockan har passerat över till nytt dygn. Jag och E har varit hemifrån sen 11. Vi har varit på 2 finrestauranger, gått på vernissage och träffat fler kompisar än på länge. 

Vi har iof grundat för detta med snudd på isolering de senaste 2 dagarna pga snö. Jag har inte orkat med snö och vagn så vi har varit ut korta turer. Så idag, då kompenserar vi. 

Först lunch på Farang. Träffade en fd kollega som nu ska bli frilans precis som jag. Skönt att prata jobb och kvalificerade vuxensaker igen. E vaknade lagom tills maten kom in och var med hela lunchen.

Lunch är det bästa sättet att få äta på finrestauranger. Billigare men fortfarande jäkligt gott. 

Sen promenerade vi. Ordentligt. Och E sov ordentligt. Hann även med en fika innan det var dags att låna väntrummet på BB Stockholm för amning. Det var väldigt fint att vara tillbaka där igen. 

Sen äntligen. Äntligen! fick jag gå på Restaurang AG. Jag har drömt om entrecôte och rödvin i över 1 år. Jag och H gick dit spontant och träffade kompisar där som vi delade bord med. Tror att AG skulle kunna vara en av stans mest otillgängliga restauranger. Trappor och snävt överallt. 

Sen var det vernissage på Sixten & Frans. En vän till oss som heter Emma Ringström har sina tavlor där i 1 månad från och med idag. Gå dit och kolla. Missa inte!

Kommentera

