Sömnen: status

Nu har mitt barn slutat sova bra. Just precis nu känns det som att han inte sover alls, men det är ju inte helt sant. 

Morgon: E vaknar vid 6.30-7 och äter, sen går han upp med sin pappa och jag ligger kvar till ca kl 8. Sen tar E ibland en en liten tuppis vid 8.30. 

Lunch: om vi går ut så somnar E oftast i vagnen en stund, kan va allt mellan 0,5-2 timmar. Oftast runt kl 11, det brukar vara bäst. 

Eftermiddag: är vi iväg så somnar E i sele eller vagn en tag efter han ätit lunch. 0,5-2 timmar även här. 

Kväll: vi nattar E kl 20, ibland blir det nån timme senare. Då ammar jag tills han somnar. Sen sover han nån timme eller två innan han vill äta igen, lagom tills jag går och lägger mig vid 23. 

Nätterna: vi är inne i nån sorts fas och E äter ungefär varannan timme ca kl 23, 01, 03 osv. Hoppas på att den fasen går över snart. 

Så jag sover inte så mycket, det känns både i kroppen och i huvudet. Hoppas H kan börja natta snart, det är en sån grej vi måste öva på.

Kommentera

