MOS på en söndag

Igår var jag på Mall of Scandinavia, eller MOS som min mamma säger. H ville åka dit för att se vad det är, och jag följde med. 

Jag gillar inte shoppinggallerior och köpcentrum. Jag fattar grejen, jag har älskat dom, men ställen som Mall of Scandinavia är ju ungefär som att åka motorväg – det är enkelt och bra, men oftast väldigt ocharmigt. Ett stort komplex till för att det ska köpas som fan är läskigt på nåt sätt.

Men! Vi fick en bra promenad – samlade ca 13 600 steg till slut – och en lunch på Vigårda. E fick 1 par prickiga brallor och 1 par gula tights från Zara, 1 ny nappflaska från Mam/Kronan och 1 handduk från min absoluta favorit Finlayson. Gästhanddukar är helt perfekta att ha till skötbädden i skötväskan. 

Finast av allt va nog att gå runt i Råsunda. Där ligger min fd standardbio Filmstaden Råsunda, fortfarande en fin biograf. Till våren/sommaren så måste jag tillbaka till promenadstråken runt Lötsjön och Råstasjön, så jäkla fint där. 

Kommentera

