Fack me, fack you

”Det var någonstans strax innan trettio som saker förändrades. Konversationerna handlade allt mindre om trassliga, trasiga relationer och själslig oro och allt mer om svampställen, loppisfynd och sticklingar.
Några år senare har den vuxna, harmoniska trevnaden slagit ut i full blom. Instagramflödet är fullt av bebisbilder, inredningsprojekt och nybakade bullar.

Partnern är hittad, barnet eller barnen har anlänt, anställningen säkrad.
Vi som inte tror på lyckliga slut, valt andra vägar i livet eller fortfarande svajar på ett eller annat sätt hamnar ofta i rätt märkliga positioner. Vem vill bryta in och prata om ångestattacker, livskval och nya älskare i diskussioner om bolån på radhus och bästa barnvagnen?”

Klippt från Expressen. 

Det släpps en bok på temat ovan. Klart intressant, och viktigt! Skulle nån placera mig i ett fack så lever jag normenligt, är cis och pk. Barn – check, partner – check, inredning – check, barnvagn – check, sticklingar – check. Men jag slutar inte där. 

Jag tar åt mig men inte illa upp – herre jag är ju den personen. Jag ställer mig upp och säger att jag inte slutar där. Jag pratar gärna om det jag har erfarenhet av: ätstörningar, fest och ångest. För att bakom barnet, partnern, inredningen, vagnen och växterna så finns det där kvar. Prata på! Lyssna också! xoxo

Kommentera

