Snuva och host + saker som är svåra att slänga + med på kändisblogg + veckans bio

Den började igår vid läggdags, kampen mot Es sprillans nya förkylning. Började med att han vaknade oftare än vanligt efter läggningen, sen åt och halvsov mellan kl 2-5  och sen gick vi upp. RS-nojjan har krupit upp på högsta nivå och jag har honom nära för att kunna höra andningen hela tiden. 

Min sjukskrivning är slut och jag är återigen föräldraledig, och därmed ensam med E, från och med idag. Kan inte bestämma mig för om det är bra eller dåligt för nojjan att vara ensam förälder hemma. Det är lätt att båda blir uppjagade om man har varandra nära tillhands dygnet runt.

Ibland hittar jag tillbaks till appen Värktimer, vi använde den under förlossningen. När jag ser apploggan på telefonen så tänker jag att jag kan ta bort den. Men när jag öppnar så ångrar jag mig. Tänk att jag klarat av det där. 


Förra veckan fastnade vi bild när vi var på babybio samtidigt som Elsa Billgren. Det hamnade på hennes blogg och vi blev även kallade för gulliga. Fint. Följer du inte Elsas blogg så börja med det nu pga stark kvinna.  

Filmen som visades förra veckam var Jackie. En välproducerad film med en riktigt bra huvudrollsinnehavare. Tyvärr fångade filmen inte mig, hade velat ha mer av/om personen Jackie. 

Veckans film var Moonlight, alltså filmen som faktiskt vann en Oscar på riktigt. Oj vad bra den var! Poetiskt och lite indie men ändå Hollywood. Och återigen föll jag pladask för Mahershala Ali som belönades med en Oscar för sin biroll i filmen. 

Så. Barnet sover äntligen, i famnen och i soffan. Och där! började jag drömma om Dillchips och Fazers mjölkchoklad. 

Kommentera

