5 månader idag!

Idag är E 5 månader! Hurra!

Rosa tröja med hjärtan - för barn Rosa byxa med hjärtan - för barn

Det firade vi med att E fick ha sitt nya rosa set från HM för att gå till BVC och få vaccin. Han blev sjukt ledsen när han fick sprutorna, liksom grundligt besviken på oss, och grät stora tårar efteråt. Vår BVC-person tog fram såpbubblor och han tittade intresserat på dem men med utputtad underläpp och fortfarande väldigt upprört. Nu ligger han och sover sen 2 timmar ungefär och jag saknar honom som jag brukar göra när han sovit längre stunder. Förra gången E fick vaccin blev han trött och hängig så vi är beredda på det även idag. Känns som att vi är beredda på allt.

Tror att vi hade ett nytt sömnrekord inatt – E sov 8 timmar i sträck och vaknade 06.30. Det är min bebis det! Eller alltså det hör inte till vanligheterna, men vaffan heja heja liksom. Det var bebisträff på BVC igår och därmed skrattfest, så han var lycklig och lugn när han la sig.

Jag har stressat lite över att E inte vänder på sig med vana än. Förlåt det är dumt och orättvist och jag fattar att det kan ta mycket längre tid än så, men E gillar verkligen inte att ligga på mage och BVC tjatar så mycket om det att jag blir helt nipprig. Men igår hände det igen. Vi kom till babyträffen, jag la E på mage och vips! så lägger han sig på rygg. Har länge misstänkt att E gillar uppmärksamhet och drama, och att han ohämmat vänder på sig inför publik tar jag som ännu ett bevis på det.

Igår blev jag också klar med mitt livs först egenstickade raggsockor. Stoltheten är enorm! Det har tagit längre tid än nödvändigt pga min opererade hand, men nu fixade jag det. Tummen används ju inte jättemycket vid stickning. Jag har stickat efter det här mönstret och nu ska jag sticka ett par till så att jag kan få lite rutin på detta. Kostar mest tid och energi, i pengar är det skitbilligt. Jag köpte 4 nystan på Adlibris för 99 kr och det kommer gå många sockar på dem. Känns som en liten vinst faktiskt.

Kommentera

