Februarifoton: 21. På låtsas 


Sminket. Detta smink. Det är ju bara på låtsas. Och fotofilter likaså. 

Då ska jag börja med att säga att det tar så emot att dela denna förmiddagsbild. Jag ska inte låtsas som nåt annat. Jag är fast i sminkfällan och går knappt ut utan att ha sminkat mig. Gör jag det så sätter jag på mig träningskläder och tänker att ”man kommer undan med mer med träningskläder på”. Kommer undan mindre smink alltså. Orka med den tanken.

Så vad svarar jag när E frågar mig varför jag sminkar mig och pappa slipper? Ingen kan ju påstå att det finns ett bra svar på den frågan. Kallsvettas lite av tanken, jag ska ju vara en bra förebild. 

Förstå hur osminkade kvinnor fått utstå mycket. Se bara på drevet mot Alicia Keys. 

Jag vill med detta inte påstå att jag kommer ta ställning och sluta med sminket. Nä jag kommer fortsätta. Hur ska nån annars känna igen mig?


Ps. Jag tänkte först dela en bild på Alfons Åberg. Ett annat sorts på låtsas om det här var för magstarkt eller provocerande. Ds. 

Hänger på Onekligens februarigrej och postar ett foto om dan hela februari.

Kommentera

