Februarifoton: 16. En annan da’

Nu är det februari, årets motsvarighet till veckans sämsta dag = tisdag. Jag längtar tillbaka till Mallis. Vi hoppas på att få vara där ett tag i sommar. Dagens bilder kommer från senaste trippen: 17-24/6 2016.

Strandpromenaden i Cala Gat.

Stranden i Cala Gat är verkligen jättefin. Så även en del av den intilliggande byn. Dock inte värt att bo här, vi bodde i närheten – i Cala Agulla – 6 av 7 dagar och ångrade oss att vi valt det. Jag hade hellre bott i Port de Sóller, Port de Pollença eller Cala Figuera. Eller i Palma.

Hatten och jag i Port de Sóller.

De klassiska blöta tuttfläckarna på klänning efter bad i havet i Port de Sóller ❤

Carport i Port de Sóller. Får jag ha en carport nån dag så ska jag överväga att måla den i gult.

Palm och kärlekspar med bebis på g i Port de Sóller.

Trädgårdar! Denna hittade jag bakom ett högt staket i Sóller.

I den här lilla gränden i Sóller hittade våra vänner en restaurang som tog emot 6 vuxna och 4 barn på drop-in-lunch. Casa Alvaro heter den.

Favoritställe i Palma: restaurangen Quina Creu.

Kaftanen och jag i Palma.

Formentor, träden, stranden och vattnet.

Formentor och bergen.

Resan upp och ner för bergen innebär ångest och fascination.

Hänger på Onekligens februarigrej och postar ett foto om dan hela februari.

Kommentera

