Morgonlista

Nyvaken
Nyvaken inkl filter

Listan kommer från Underbara Clara via Teknifik.

Det här med bloggare och listor verkar ju vara något av en kärlekshistoria. Jag fattar ju, det är kul att få ta del av andras vardagstrix och det går sjukt enkelt att få ihop ett inlägg. Eftersom Underbara Clara, Sandra Beijer och Teknifik har gjort det så måste jag också. Välkommen till en morgon med ett mammaledigt morgonmonster.

När går du upp?

Olika! Så sent jag kan. De senaste dagarna har jag vaknat strax innan 8 och gått upp 9.30. Jag älskar tanken på råtidiga mornar men orkar sällan ta mig upp innan jag verkligen måste.

Vad är det första du gör varje morgon?

Kollar var min bebis är nånstans. Den första morgonsekunden är jag nämligen väldigt förvirrad. Sen kollar jag klockan och räknar efter hur länge jag fått sova, den siffran redovisar jag därefter för H vare sig han är vaken eller inte.

Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon?

Allt från 5-45 min –  beror på om jag har en bebis med mig eller inte. Är H hemma så passar jag på att dra ut på det, att duscha är nämligen ungefär det bästa jag vet. Får jag välja själv så duschar jag tills det immar på vardagsrumsfönstret.

Är frukost viktig?

Ja! Jag ammar därför äter jag. Allt jag kan.

Vad äter du till frukost?

Är en typisk periodare. Just nu äter jag fil med blåbär, mandel och granola + 1 skiva hembakad filmjölkslimpa med det som finns som pålägg. Men när den här filen är slut så ska jag börja äta overnight oats. Trendigt va? Men jag gör i princip aldrig frukost själv längre. Tack H! ❤

Är du morgontrött?

Ja.

Vad har du för alarm?

Min bebis.

Hur ser en perfekt morgon ut?

E har sovit två långpass – ≈ 5 h/pass pga mer och jag får ont – och vaknar sent (ca 8.30). Hans morgonhumör är bäst i världen och att bli väckt av honom är verkligen tipptopp. Vi ammar lite och sen går E upp med sin pappa och jag får en timme ensam med ljudbok och slummer. Sen går jag upp till en väntande frukost och familj.

Vad är det bästa med morgonen?

Min bebis och hans humör.

Hur går du helst klädd på morgonen?

Först stod det ”Hur går du helt klädd på morgonen?” i texten jag kopierade och jag måste säga att jag seriöst funderade över vaffan de menade med det. Hur jag går _helt_ klädd eller hur jag _går_ helt klädd.

Aja, jag brukar antingen klä på mig dagens kläder, om jag inte gör ording mig direkt blir det väl tajts och tröja eller morgonrock. Och så brukar jag gå lite stelare än vanligt.


Kopiera listan:

Markera texten och kopiera (ctrl/cmd+c) och klistra in (ctrl/cmd+v) på din blogg i ett läge där du ser källkoden. I WordPress så väljer du fliken ”text” eller ”HTML” i övre, högra hörnet av textredigeraren och klistrar in där.

Listan kommer från <a href=”http://teknifik.se/2017/02/morgon-lista/&#8221; target=”_blank”>Teknifik</a> via <a href=”https://snaggletoofen.wordpress.com/2017/02/13/morgonlista”>Snaggletoofen</a&gt;

När går du upp?

Vad är det första du gör varje morgon?

Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon?

Är frukost viktig?

Vad äter du till frukost?

Är du morgontrött?

Vad har du för alarm?

Hur ser en perfekt morgon ut?

Vad är det bästa med morgonen?

Hur går du helt klädd på morgonen?

3 thoughts on “Morgonlista

Kommentera

