Att göra nåt: fortsättningen

Jag sitter framför datorn, det har inte hänt ofta på senare tid. Speciellt inte datorn inkopplad i min stora skärm, med externt tangentbord och en skitsnabb datormus. Jag känner att jag gör nåt. Nåt som kan gå från idé till avslut, jag bockar av och mår bra.

Just nu så planerar vi inredning hemma och jag kollar in IKEA, Ellos och HM Home. Dels för att de gör bra grejer numera, och dels för att ekonomin inte tillåter några utsvävningar. Här är mitt moodboard so far. OBS! Alltså inte en inköpslista. Jag lever på föräldrapeng.

ekby-osten-ekby-valter-vagghylla-vit__0165736_PE320744_S4.JPG

Ekeby Östen / Ekeby Valter. Enkelt och snyggt i år efter år.

Ikea PS 2017. Ikeas finaste nyhet!

hemlangtan-paslakan-orngott-blandade-farger__0418714_PE575749_S4.JPG

Hemlängtan.

stickat-paslakan-orngott-orange__0300044_PE426110_S4.JPG

Stickat. Passar lika bra till barn som till vuxna.

hemmahos-mjukleksak-gron__0454967_PE603109_S4.JPG

Hemmahos. En leksak till E som mamma och pappa tycker om.

lixhult-skap-gul__0441031_PE593249_S4.JPG

Lixhult. Hallskåp för smågrejer som blir stök när de ligger framme.

nissedal-spegel-svart__0458841_PE606078_S4.JPG

Nissedal. Till hallen. Sitta tillsammans med Ekebyhyllan och Lixhultskåpet.

draget-hylla-gron__0452826_PE601691_S4.JPG

Draget. SOM JAG HAR LETAT EFTER PRECIS EN SÅN HÄR HYLLA! Jag hittade den här bilden för minst ett par år sen och sen dess har jag googlat med besatthet efter den. Och så dyker den här upp. Ibland så vill det sig bara.

bjorksnas-soffa-med-dyna-gra__0414359_PE573035_S4.JPG

Björksnäs. Det är nåt visst med den här typen av soffor. Tänker tillbaks på kökssoffan hos gammelmormor i Merijärvi och myyyser på insidan.

hm_ställ_mässing.jpeg

Servettställ i mässing. En plats för posten.

hm_säng_gul.jpeg

Sicksackmönstrat påslakanset. Så snyggt. Och gult.

b4055500389213fedd17acb17945f5e0.jpg

Vägglampa Pien. Dessa har vi faktiskt precis köpt. Det var helt nödvändigt pga H inte kunnat läsa böcker i sängen på länge, och pga barn har vi typ inte möjlighet att läsa böcker förrän barnet sover.

Alltså rätt fina grejer för inte så mycket pengar. Men mycket grejer helt klart, inte behöver jag allt detta. Men det är fint att titta på. Och jag har fått göra det här blogginlägget från idé till avslut. Tack.

Kommentera

