Göra lycka

Har börjat på ett par raggsockar och bakat bröd – jag hinner mycket när vi är två här hemma. Det är roligare att vara två hemma. Tacka fan för det, det är roligare att gå på toa utan sällskap liksom.

Jag är helt uppfylld av att få _göra_ nåt. Alltså att börja på nåt, jobba på det och sen göra klart. En sak, en grej, en idé – som till exempel ett par fina raggisar till E – jag har kommit på att det är jävligt viktigt. Jag sitter knappast still under dan men jag _gör_ inget. Det är helt jävla underbart att få göra nåt.

Enligt min idol Jane McGonigal så kommer riktigt lycka ur att klara av en uppgift. Det är genom att åta sig en uppgift och slutföra den som vi når långsiktig och hållbar lycka. Tror stenhårt på det.

Så nu tar jag vara på ensamtiden efter läggning och ser till att bli evigt lycklig. Stickar färgglada raggisar, äter mitt nybakade bröd och smsar med H som sitter vid matbordet som är ca 5 meter bort. Det är tystast så.

Tips: mitt recept på mitt bästa filmjölksbröd.

Kommentera

