Freaky friday

Dagen började med sovmorgon och slutade med att E blev supersnorig och fick feber. Däremellan svors en galenpanna in som USAs nya president.

Idag är jag på bättringsvägen, men Es pappa jobbade hemma för att jag behövde hjälp. E passade på att praoa lite. 

Pannkakslunch = billigt och gott. Tyvärr helt värdelöst som måltid för att jag blir hungrig ungefär med en gång. Drack en jävla massa vatten så det blev inte jättemånga småmål ändå. 

Såg en film, som sig bör när man är sjuk. Det blev Snowden idag. Kanske inte toppen, men ett bra sätt att förstå sig på det som hänt ändå. Göra hela ”affären” lite mer lättsmält liksom. I slutet rullar bilder, klipp och citat. En av de som uttalade sig var Donald Trump som sa ”Det finns fortfarande nåt som heter avrättning.”

När filmen var slut bytte jag till SVT och sändningarna av samme mans installation som president för USA, världens mäktigaste land. 

Jag såg talen, jag såg installationen, jag såg helikopterfärden, jag såg Hillary Clinton, jag såg nästan allt. Och jag deppar. Det var populistiskt och agressivt och läskigt. Det var nationalistiskt. Jag tror att många kommer att få det tufft i USA nu. Jag tror att klimatet kommer att få sig en törn. Jag tror att många kommer att bli besvikna. Jag är rädd för det som komma skall. 

Och nu har E feber för första gången och vi föräldrar funderar på om vi ska sova i skift. Uppskrämda av viruslarm och andras skräckhistorier på sociala medier kommer jag nog ändå inte sova en blund inatt, så jag tar första och andra passet med en gång. 

Kommentera

