Januari 2017

Just nu känns det som att jag ”klarar av” dagarna. Som att jag spenderar tid istället för att tillbringa den. Mycket av min tankekraft går åt till att E ska vara frisk och att han ska sova om dagarna. Inte hela dagarna, mest sova nånting öht. 

För att hålla koll på hans mönster av sov och mat använder jag Baby Tracker, en sorts mat- och sovklocka i appformat. Tyvärr så bestämmer den inte att E ska sova eller äta, jag bara logga med den. Bortsett från att han äter kl 9 och kl 17 varje dag så ser man på schemat ovan att bebislivet är oförutsägbart. 

Torsdagslunchen gjorde jag iordning kl 11. Den var uppäten 11.30. Man kan säga att jag anpassar mig om dagarna. 

Just nu planerar vi inför kommande gemensam föräldraledighet. Vi vill åka iväg under en längre period och tittar på allt från storstäder till finska skärgården och Fårö på Gotland. Igår hittade jag ett ställe på Mallis, men att bo i havet känns lite väl. 

Nu ska jag kolla gamla Homeland-avsnitt inför måndagens säsongspremiär. Och försöka sova. 

Kommentera

