Mitt i lugnet som lagt sig

Bagarmossen
Bagarmossen
Då sitter jag framför datorn och gör vad jag vill. Barnet sover. Julen är över. Vi klarade av julafton – resan till mamma, från mamma till svåger med fru och barn, sen hem på en å samma dag. Trots att båda besöken skedde i samma stockholmsförort var det stressigt. Dagen efter var vi helt slut och E behövde ungefär ett dygn att varva ner efter sin första jul. Det var lite av en pärs, men samtidigt väldigt fint.

Vi fick alla fina julklappar, tackålov blir de färre. E fick leksaker, några klädesplagg, en filt och ett par böcker. Både nytt och begagnat.

Min pappa och hans sambo kom och tomtade för oss på morgonen. De hade med sig glögg, fudge och julklappar. Kanske julens bästa koncept. De tog ett par turer till respektive barn, sen åkte de hem och firade julafton tillsammans i lugn och ro. Jag undrar om vi kan sno det på nåt sätt. 

Med Hs familj köper böcker eller skivor till varandra. Så har vi gjort ett par år och jag är mycket nöjd med detta.

Som min mamma fixade för oss på julafton. Tack mamma! ❤

Lilla granen! Se vinflaskorna till vänster för jämförelse. 

 

Maten! Jag kokade skinka och hade med mig karelska piroger och prinskorv från Hötorgshallen.

Jag har alltid älskat julen. Den är bara lite annorlunda sen mina föräldrar skiljde sig för några år sen. Och förändring är bra, det går liksom att hitta nytt även i nåt så inrutat som julen. 

Kommentera

