Bakfull

Första bakfyllan på nästan ett år. Japp! Tyvärr kom den inte pga slarvig stockholmsnatt med en flaska vin och cigaretter. Men den kom ändå efter viss trivsel. 

Igår hade vi vår årliga innan-jul-middag hemma hos oss. 11 personer kom på häng och åt butternutpumpasoppachokladbollar och cava. Jag fick i mig ytterst lite av varje, det mesta av min tid gick åt till att trösta E som tyckte det var galet med så mycket folk. Ovanan gjorde honom orolig så jag hängde med honom för att han skulle känna sig trygg. Slitigt, men så trevligt att ha vännerna hemma och kunna lyssna på sorlet samtidigt som jag vaggade och vyssjade. Han hängde på mig hela kvällen, somnade väldigt sent, och det tillsammans med mat- och vattenbrist gjorde att jag vaknade bakfull imorse. 

Men! Denna middag var mitt sociala mål efter E kom, och det gick med lite vilja. 

Kommentera

