Jämna plågor

Här sitter jag och studerar tabell över när barnet lär sig olika rörelser. E har vänt sig från mage till rygg (obs tidig!) och är stadig i nacken. Nu vill jag att han snart ska kunna sitta lite pga han snart är för lång för liggdelen i vagnen. 3 månader and growing liksom. 

E har precis somnat efter att ha skrikit sig svettig och hes. Jävlar vilken pärs alltså. Maktlösheten när inget av de gamla knepen hjälper och man måste gunga och gunga tills ryggen pajar ur för att han ska få en paus. Nu typiskt borde jag ”passa på att vila” men passar på att skriva istället. Det måste bara ut. 

Imorrn är det tillbaka till BB Stockholm Kungsholmen på isättning av hormonspiral och kniptest. Nervig för båda. Det där med tillförda hormoner i kroppen är inget jag fixat särskilt bra tidigare, men pga kejsarsnittet så får jag inte bli gravid på ett år igen så nåt måste till. Fy. Gillar inte hormoner. Blä. Orättvist. Förjävla överjävligt. 

Sen ska jag till Liljeholmens ortopedi för att kolla tummar, händer och underarmar. Har drabbats av De Quervains syndrom efter allt barnahavande. Det gör förjävla ont allt som oftast och Ipren-kuren jag fick hjälpte inte.

Peppig dam va? Kanske går till Gateau och köper en saffransbulle när allt är över. 

Nån som gravat lax nångång förresten? 

Kommentera

