Paus

Varför bloggar jag? Äh jag vet inte. Varför ställer jag frågor till mig själv? Äh det är effektfullt, eller så är det ingen annan som frågar så jag måste. Typiskt sånt som folk i min omgivning skulle reta sig envist på och fnysa åt. 

Jag har hittills inte skrivit för att dela och sprida. Jag blir såklart glad om nån har nytta eller glädje av det jag skriver, men samtidigt är det ju jävligt bekvämt att inte behöva bry sig om nån annan (no offense). 

Jag skriver för att få ut det där konstiga som händer i huvudet vid en stor förändring i livet. I mitt fall jaget i en graviditet, förlossning, föräldraskapet och den nya kroppen. Det är inget ältande men mer ett vaccum där jag tappat mitt vanliga sociala sammanhang och det jag värderat tidigare. Jag har tappat kontrollen över det som är jag och behöver hitta nåt nytt. Därför skriver jag om djupa och odjupa saker, för att det finns där. Bloggen är min och jag kan göra vad jag vill med den. 

Jag hoppas att den som läser inte blir provocerad över vardagligheten och det meningslösa i det jag skriver. Att jag borde göra nåt bättre med min tid. Då önskar jag att du läser nåt annat. Texter kommer i olika former så slösa inte _din_ tid med att bli irriterad på sånt. Mitt liv är inte ballt och gulligt som i Sandra Beijers eller Elsa Billgrens proffsbloggar. Det är vardagligt. 

Kommentera

