Staycation. Första hotellnatten av många.

Jag ÄLSKAR att bo på hotell. Jag älskar all anonymitet och förväntan det innebär. Och slappheten! Maggadh!

American sundae på American Table.
American sundae på American Table.
I helgen upplevde E sin första hotellnatt, och det verkar som att kärleken gått i arv. Han var glad mest hela tiden, sov genom hela vår middag på American Table och pangade sen på med en rekordlång nattsömn på 5,5 timme. Han somnade sen om igen och sov ett par timmar till innan vi väckte honom lagom till frukost. Ha! Mitt barn kan också sova!
Vi bodde på Clarion Sign i Stockholm. Det var en present till min mamma som nyss fyllt 60 år. Vi sågs i baren, checkade in, hängde på American Table och sen i lobbyn. Å vi åt och drack. Å vi drack å åt. Å sen gick vi å la oss. 

Vi hade det verkligen toppen. Vi kunde ha en liten minisemester ihop och umgås mycket. Mamma kände sig bordskämd = målet uppnått. Eje kände sig nöjd = vi kände oss som proffs och kunde vara glada. 

Clarion-hotellen är inte mina favoriter, jag föredrar mindre och lite svårare hotell, men som barnfamilj är det toppen. Ingenting är svårt och allting var OK. 

Efter utcheckning gick vi till Urban Deli på Sveavägen och köpte fisk för halva priset + fortsatte äta mat. Sen åkte vi hem och kämpade mot Ejes plötsliga sovovilja. 

Kommentera

