Mina toppappar

Jag är en sån som gärna testar nya digitala verktyg och tjänster. Som gravid och förälder öppnar sig en helt ny värld. Överflödet av information är stort och frågorna från sig själv och andra är många. 

Vilken vecka är du i? Hur många veckor är han gammal? När åt han senast? Hur länge sov han i natt? Vad var det jag skulle göra nu igen? Hur tränar jag bäckenbotten bäst? Etc osv. 

Jag testar gärna, men raderar också appar direkt om de inte funkar som jag vill. Tålamodet är inte topp. Jag använder dock inte bara appar för att hålla koll på livet med barn, jag har andra intressen  och behov också. 

Just nu använder jag dessa appar:

Baby Tracker: en app för koll på sömn, mat och annat som rör en bebis. Jag använder den för att se om vi kan se en rutin snart. Kolla in Baby Tracker på Facebook också


Mammamageträningsapp för mammakroppen. 

Drive: perfekt för att spara alla bilder på telefonen och dela med andra. 


Shim: påminner mig om att uppskatta mina nära och saker jag är med om. 


Preglife/Gravid & Baby: hjälpte oss hålla koll under graviditeten och informerar oss nu om utvecklingssteg etc. 

Libero: information och bonus. Inte ett dugg imponerad, en väldigt tråkig app. Men jag kan samla bonuspoäng så jag testar lite extra.  


Wonder Weeks: vi håller koll på utvecklingen med denna app. Bra pga den utgår från beräknat datum. 


Sleep & Noise Sounds: olika ljud som håller barnet sovande. Jag gillar regnljudet och havsljudet. 

Tradera: toppen under amningstuderna, speciellt på natten. 


Feedly: min reader, alla bloggar på ett och samma ställe. 

Truecaller: nummerupplysning och hjälper mig blockera säljare som ringer. Ovärdeligt pga är egenföretagare. 

Trello: projekt- och todoverktyget jag inte kan leva utan, varken på jobbet eller privat. 

Några är nya, andra välanvända favoriter. De flesta har jag blivit tipsad om så tack till er som känner igen ett bidrag <3. 

Kommentera

