Viljan att förändra sin vardag

Hört i ”min bransch”:

– Det finns många personer som är talanger och många som är trevliga. Men talanger är ofta as och trevliga personer rätt substanslösa när du skrapar på ytan.

och

(*) Honom kan naturligtvis lika gärna vara en hon. Fortfarande är dock de flesta chefer män, så låt oss därför för enkelhetens skulle referera till han och honom.

Dessa två citat har publicerats i slutet av denna vecka. Suck. Fy fan. 

Detta är en av de största anledningarna till att jag trivs så bra som egenföretagare. Jag måste tyvärr fortfarande bemöta denna typ av otrevliga syn på tillvaron/samvaron, men jag kan välja bort den. Jag kan låta bli att arbeta med och mot attityderna och snobbigheten. 

Och jag har gjort det. Jag har gjort slut med både byråer och kunder för att jag inte blivit behandlad med grundläggande respekt för min kompentens och person. Jag hoppas jag kommer fortsätta göra det.  Och det kommer gå bra ändå. 

För jag vill aldrig mer tvingas jobba till 2 på natten en lördag för att nån ska sälja en brödrost eller en ny datormodell. Jag vill inte tappa aptiten långa perioder för att kundansvarig har lovat för mycket och jag får sota för det medan HEN har gått hem till familjen medans jag skriver om hur färg torkar bäst. Jag inte bara vill inte, jag tänker inte göra det. Och det är ok.

Jag kan vara både trevlig och bra. De citerade i början av inlägget får frågan om de kan säga detsamma.

Kommentera

