Gör si, gör så. Hejåhå!

”Passa på att vila när barnet sover.” Så säger alla. Ändå så verkar det som att folk själva tränar, pysslar, lagar mat och umgås. Alltså hur gör djur? GAH!

Jag vill skriva, träna och plugga finska så att jag inte glömmer allt. Men jag sitter i soffan och ”passar på”. Eller är det bra att istället göra nåt som jag tycker om? Kanske.

Jag skriver lite. Gör det på telefonen så gills det inte lika mycket som att ta upp datorn. Det är liksom lite mer definitivt med en dator. Bra med en mellanväg.

September 2015 började jag plugga finska på Stockholms Universitet. Obegripligt svårt, men jag fixade stortentan efter en omtenta. Nu har jag tappat några kasus.

Och träningen och kroppen. Längtet efter den svettiga jag-har-just-sprungit-känsla är påtaglig.

Kollar in senaste inlägget på Elsa Billgrens blogg. Det kan ju inte vara på riktigt. Det är så imponerande att jag baxnar.

Är detta småbarnsförälderångesten? Nä. Snarare nån sorts Instagram- och bloggsjuka där man får ta del av andras liv genom ett filter. Tillåme jag drabbas tydligen. Jag bidrar också. Jajaja. Jävla internet.

Va ute på en fin barnvagnsdag i måndags med Rebecka, vi jobbade ihop på Berghs. Vi åt lunch på Clarion Skanstull och Eatery Social. Bra barnvagnshäng. Sen promenerade vi till Hornstull. Här posar jag framför Hirschenkeller på Hornsgatan.

Igår hade jag en fin bloggvänlig torsdag i Hornsberg med min bästis Sara och hennes dotter N som är 3 veckor yngre än E. Vi fikade lunch på Bullar & Bröd, shoppade på Mefamily och Petite Aline och promenerade längst vattnet. Sen avbröts hänget pga risk för kräksjuka.

Petite Aline rear ut allt pga de stänger snart. Gå dit och fynda finska, svenska och danska barnmärken och spara pengar till jul.

Om du inte vill köpa en massa nya grejer så rekommenderar jag Bye Buy på Fridhemsplan. De är suveräna på second hand. Följ Bye Buy på Instagram så får du se.

För ett par veckor sen köpte jag ett par Nudie-jeans till E för 149 kr på Bye Buy. Han kommer inte kunna ha dem förrän om ett år ungefär, men ändå.

Denna tischa åkte på som sov- och amningplagg igår. Den känns mer aktuell än tidigare pga mina rattar aldrig haft en så framträdande roll som nu. Rodebjer gjorde plagget till förmån för bröstcancerforskningen för ett gäng år sen och jag vann den då på en auktion på Tradera.

Så spännande blir det. Ikväll är det På Spåret-premiär. Party party!

Kommentera

