Fredagsinlägg

Trots föräldraledighet så får jag fredagsfeeling. Ikväll är det kompismiddag äntligen, och jag ska få dricka italienskt vin

Parmesanchips

Parmesanchips <3. Rågott som snacks eller tillbehör, jag brukar göra dem till soppa. Det enda du behöver göra är att grovriva parmesan, strö ut på bakplåtspapper och grädda i varm ugn tills riktigt gyllene. Låt svalna och bryt i bitar. 

Här påväg till dagens lunch med bästisen K. Idag skulle vi ses på favoriten Ica Kvantum i Liljeholmen och deras lilla restaurang och vinbar. Älskar den! 

Väl framme vaknade E, så istället för att äta lunch fick jag amma och gunga barn i bärsele. Jag fick iaf träffa min kompis. Blev en macka från Gateau på stående fot istället. Det där med lchf-diet känns omöjligt. Antingen så äter jag det som funkar för stunden, eller så blir jag utan. 

Jobbar på självkänslan lite och delar bilder jag inte riktigt gillar. Inspirerad av Sina Wollters kroppsaktivism och Lisa Ekdahls integritetsbejakande. Backar Sanna Nielsen också och målar läpparna röda.

Tänker ofta på lyxen att få vara hemma och föräldraledig. Det är mäktigt. Men i ärlighetens namn uppfylls jag inte av amning, tvätt och puts. Men undra hur man gör för att boosta sig själv mitt i allt bebisfixande. Helst vill jag träna för att bli stark och pigg, och träffa kompisar på lokal. Det är mina stora utmaningar och mål just nu. 

Vill egentligen kommentera Black Friday-fenomenet också. Det är ett så utbota dumt påfund. Kom igen nu, vi måste vara smartare än så. 

Ok att ha rabatt på sånt som behövs men som alla inte vanligtvis har råd med. Och på second hand kanske. Men varför svenska modemärken som Rodebjer och snygg-förvaring-kedjor som Granit behöver ha rea är ett mysterium. Undra om de varumärkena inte skulle tjäna mer på att ta avstånd från tramset. 

Hursom så black friday-shoppade jag ofrivilligt idag pga jag behövde 3 grejer från HM och fick 20% rabatt på allt. Fan också!

Trevlig helg!

Kommentera

