Lata först, sota sen

Kl är 02.48 och jag ammar. Jag kollar in min bloggfeed och läser mina inlägg från i söndags och igår och längtar tillbaka till i söndags. Pga? Pga sömn. 

Igår kom vi inte hemifrån förrän efter 16.30 och E och jag hade blivit helt osynk. Pga sen promenad somnade han inte ordentligt. Vi skulle promenera till Slussen och tillbaka men vi kom inte längre än till Bysis, sen fick jag gå in på Paradiset och sätta mig och amma. 

Jag köpte bubbelvatten och blev bjuden på en kaffe. Råkade ställa vattnet för långt bort så där fick jag sitta råtörstig, svettig och kämpa med en orolig E. Tittade längtande bort mot vinbaren. Lite unn är jag ju värd. Men att sitta med en orolig bebis och dricka vin utan annat vuxet sällskap…nä. Du fattar. 

Sen kom H och vi gick hem och drack vin tillsammans istället. 

Kommentera

