Valvaka och bebis som inte vill sova

Idag tänkte jag att jag skulle se allt med USA-valet som gick på SVT Play, såg fram emot det. Men när det var dags runt kl 10 så kunde jag inte riktigt. Det var som att vill undvika allt istället. Som att jag inte vågade se. Så jag hyrde Independence Day 2 istället som för att förbereda mig inför en eventuell katastroffilm fast i verkligheten. Nu är klockan 22.41 och jag är nervös, men nu kollar jag och ju mer jag ser desto läskigare blir det. 

Jag kommer att följa valet i natt och jag får nog hjälp av E som inte sover idag. Vi har varit iväg på föräldraträff på BVC idag och det har nog påverkat honom. Vi pratade dessutom om att bebisar blir oroligare på kvällarna efter en aktiv dag med många intryck. Känns rimligt. 

Så idag är jag så trött att ögonen nästan torkar till ett par russin snart. Kommer nog sitta i sängen och amma och gråta, pga valvaka, hela natten. Håll tummarna för miG, och för USA. 

Kommentera

