Game ain’t changed. It just got more fierce.

Så det senaste jag hört att ni arbetande sysslar med är att gå på löpband vid skrivbordet. Jag slutade jobba på kontor för 4 månader sen och utvecklingen har gått från att det är duktigt att stå och jobba till detta. 

Löpband vid skrivbord
Bild lånad från SwedishGym.se

I Ö-vik har man tränat och jobbat samtidigt sen 2015, så stockholmarna är inte alltid de mesta early adopters. Själv blir jag alldeles stressad av tanken att allt ska ske samtidigt. Effektivisering i all ära, men detta behöver jag nog få förklarat för mig av nån som fattar. 

Själv är jag nöjd och stolt över min 2 timmarspromenad med barnvagn i ett så högt tempo jag orkar med fn. Passerade Paradiset och köpte grön blomkål, tomater och annat som är mycket godare där än utbudet som vanliga matbutiker inte erbjuder, trots att de tar lika mycket betalt. 

Och ikväll blir det pumpasoppa till middag igen. Lagom såld på pumpasoppa nu alltså. Testa själv så får du se hur gott det är. 

Soppa på butternutpumpa och röda linser. En bra soppa! 🔸1 kg butternutpumpa, skalad och i 2 cm bitar🔸1 gul lök, hackad🔸2 vitlöksklyftor, hackade🔸1 dl röda linser🔸rapsolja🔸5-10 dl vatten🔸grönsaksfond🔸1 burk crème fraiche ✔️Sätt ugnen på 225 grader ✔️Lägg pumpa, lök och vitlök i en form och häll på olja och salt ✔️Ställ in i ugnen tillaga i 20 min till pumpan är mjuk ✔️Häll över allt i en stor kastrull och tillsätt linser, vatten och fond ✔️ Koka allt mjukt och mixa slätt ✔️ Vispa i crème fraiche och tillsätt mer vatten om det behövs ✔️Salta efter smak ✔️Servera med en eller flera ostmackor #middag #vego #köttfrimåndag #eko #pumpa #säsong #eskilstunahembageri #ruisleipä #efterugnsbröd #västerbottenost #recept

A post shared by Tant Gott (@tantgott) on

Kommentera

