Status och sinnesstämning

Kläderna väntar. Familjen väntar. Böckerna väntar. Vi väntar. Godiset i bb-väskan väntar. Vännerna väntar. Korgsängen väntar. Babynestet väntar. Adidasskorna väntar. Vagnen väntar. Bäckerna väntar. Kollegorna väntar. Vi väntar!

Jag har så mycket vatten i fötterna att de dallrar när jag går. Jag skämtar inte. 

Jag har ca 3 plagg jag fortfarande kan använda. Jag tvättar underkläder som en tok pga hälften av trosorna jag kan ha ligger nedpackade och redo i bb-väskan. 

Vi får äta upp det vi köpt som sambomat till bb så att det inte blir gammalt. Sen köper vi nytt, å så håller vi på så. 

Jag kollar så mycket på tv att det bokstavligen kryper i kroppen på mig och jag måste gå några varv i lägenheten. Sen blir jag trött och får sammandragningar och måste vila igen. 

Jag längtar efter regn pga det känns bättre att vara hemma så mycket som jag är då. Och så gillar jag olika sorters väder förstås. 

Jag vänder på kronorna pga man blir rätt fattig på föräldrapengen. 

Jag längtar efter en vanlig promenad. Jag drömmer om en löprunda. 

Jag suktar efter kött, ost och vin. 

Jag saknar omvärlden och sena kvällar. 

Men nu har jag bokat in oss på SÖS. Så senast på torsdag åker vi till förlossningen. 

Kommentera

