Due date 

Jag är 100,4% gravid. Det säger Gravid & Baby-appen iaf. Gott att veta att det går att vara mer än 100%.

Gravid och Baby-app

Igår var det 7 september och det datum då bebis var beräknad. Det känns på riktigt i heeela kroppen att det är på gång: har haft förvärkar av och på i 2 dygn, vätska i hela kroppen som gör att jag har väldigt ont i lederna, jag sover dåligt och blir mätt/hungrig riktigt fort.

Var på det sista vanliga besöket hos barnmorskan – aka bamuschka – hos BB Family Kungsholmen. Sambon kunde inte följa med pga han hade feber (dålig tajming älskling) så jag gick dit ensam för första gången. Vi gjorde det vanliga som att snacka om läget, kissa i kopp, kolla blodprov, mäta mage och lyssna på bebis hjärta. Allt var ok och han växer gott.

Vi pratade också vad som händer när man går över tiden så som vi nu gör. Ett extra ultraljud görs och om man vill så får man gå till barnmorskan 1 gång i veckan fram till igångsättning. Ultraljud skulle ju vara rätt roligt att göra helt klart.

Stickar babyfilt i soffan

Annars så händer det inte så mycket. Igår avslutade jag en stickning jag jobbat på ett tag. Det är den första stickningen jag gör i vuxen ålder och den blev inte bra, jag är mest nöjd över att jag lyckades få ihop nåt riktigt alls. Mönster och garn kommer från Stoff & Stil som jag varmt rekommenderar.

Nu står nästa utmaning inför oss: Försäkringskassan. Hittills har vi lika många frågetecken som innan och googlandet har nått nya nivåer. Fortsättning följer etc osv.

Kommentera

