Vecka 40 – och hejarklacken

La upp den här bilden på Instagram idag och blev överväldigad av hejaropen.

”Heja dig! 👏🏻👏🏻”

”Spännande!!”

”Sån PEPP”

”Bra kämpat”

”Härligheter!”

Älskar min hejarklack! Den gör det hela mycket mer uthärdligt. 

Nu är det 6 dagar kvar till beräknat datum. Bebis är ca 51 cm och väger runt 3,5 kg. Jag tror dock att båda siffrorna är en aning högre. 

Jag blir också större i alla led. Vissa säger att viktuppgången tar stopp i slutet av graviditeten men det gäller nog inte mig. Jag växer liksom. Det är mitt straff i livet, gravid eller ej. 

Jag ägnar mig mest åt det som går att göra hemma. Idag har jag strukit och stickat en bebisfilt så pass att min tumme blivit typ inflamerad. Så har vi varit ut på en kvällssväng, mest för att få komma ut. Stötte på två fd studenter till mig som satt på en uteservering i Hornstull och drack öl och rökte cigaretter. Längtet tills jag får göra detsamma alltså!

Kommentera

