Vecka 39

Nu är det 8 dagar kvar. Bebis är ca 50 cm lång och väger 3,2-3,4 kilo.

Det känns som att bebis är 1 meter lång och väger 10 kilo. Eller kanske 15 kilo. Nånstans där iaf.

Det är tungt. Jag sover sämre på nätterna men godare på dagarna. Är inte lika hungrig längre, vilket är skönt.

Har haft några sköna dagar utanför hemmet också vilket har varit väldigt givande. Det är så mycket lättare nu när det inte är så varmt.

Idag var jag på Pom och Flora med en bästisen Sara igen. Vi är nästan lika gravida och åt en varsin dubbelmackalunch, så vansinnigt gott.

Köpte en kompis till vårt hundsaltkar också. Min sambo fick flodhästen i present. Köpte den på Pom och Flora. De hade flera olika djur så det kan bli fler. Det är nog meningen att man ska använda dem som ljuslyktor men det gör inte vi.

Igår åt jag lunch på favoriten Sally Voltaire & Systrar på Åhléns city. Vegansalladen är riktigt schysst.

Men efter ett tag så började jag må dåligt. Och så insåg jag att jag mådde precis lika dåligt förra veckan när jag åt en likadan sallad. Det gör liksom ont i bröstkorgen, så halsbränna tänker jag. Har aldrig haft det förut så jag gissar bara. Så rå mat är inte aktuell just nu mao. Fan.

Har packat bort nästan alla mammakläder. Är så obeskrivligt trött på dem. Jag vill inte se dem nåt mer. Har fyllt på med lite normalkläder istället, och jag längtar så efter att få ha dem på mig.


Stickad tröja med halvpolo från HM.


Doreen dress från Monki.


Oversize Cotton Sweatshirt från & Other Stories.


Square Pin Earrings från & Other Stories.


Lång bomullsskjorta från HM.

Ja, jag har ”unnat mig” lite HM-kläder. Och det känns bra tror jag. Det känns fint.

Bebis har fått en outfit också. Bästisen Sara tipsade mig och jag gick på det direkt.

Både tröja och byxa är från HM och deras Baby exclusive-kollektion.

Nu ska vi bara lista ut hur vi ska göra med föräldrapenningen. Det är svårt så jag skjuter det gärna på framtiden lite till.

Kommentera

