Vecka 38

Oj vad vi väntar. Alla i hela hemmet väntar – mamman, pappan, nallarna, vagnen, kläderna.

Foxy Räv, Totoro, den lite stroppiga katten och Nalle är alla på helspänn. Nalle finns med sen jag föddes, fick honom från favoriterna mormor och morfar, och är redo att ta emot en ny generation.

Ibland känns det inte som att det kan bli tuffare, men det kan det. Nu är vi i vecka 38 (37+1), bebis är ca 48 cm och väger 3 kg ungefär. Jag är hemma mer, blir mindre rörlig och sover betydligt sämre. Det är sjukt obekvämt att byta sovposition, magen är så ansträngd.

Min kropp är även mer drabbad på insidan. Känns som att nån tarm har kommit i kläm och att jag konstant är svullen och vill släppa mig i tid och otid. Inte en härlig känsla. Tydligen är det vanligt med diarée i slutet på graviditeten så det ser vi fram emot också. Det här med att det är härligt att vara gravid kan vara den största lögnen om kvinnans kropp hittills.

Igår fyllde min kompis och kompanjon Jenny år och vi åt lunch på Hornstulls senaste – Warung. Warung ligger i Frapinos gamla lokaler på Långholmsgatan och serverar vacker och god mat för 100 kr tallriken. Jag åt kantarellsallad med en massa gott och häftigt i, det passade mig perfekt men portionen är nog lite liten för den som är ute på en hungrig lunch.

Mitt andra måltidstips för veckan är den finska startupen Wolt. Testade i onsdags och ALLT gick råsmidigt. Mycket bättre än Foodora som gör samma sak. Det som är sämre med Wolt är att de åker moppe överallt istället för att använda cykel.

Klart grabben ska ha en semla. Pappan är väldigt förtjust i semlor så när jag gick förbi denna på Sprall i Hornstull så kunde jag inte låta bli. Vi älskar den!

Pga fast hemma och rastlös. Här: sortera och tvätta ärvda kläder. Detta är ungefär 25% lite slarvigt räknat, så jag har å göra. Har beställt ett par Sellpypåsar då vi inte kan behålla allt. På Tradera är det ju vanligt och poppis med klädpaket, kanske ska förbereda ett gäng sånna istället för att bara samla färger och storlekar.

Nu ska jag sy en gris och försöka kolla på lite tv-serie. Tjüss!

Kommentera

