Kropp och knopp

Blake Lively i Insider:

”I think a woman’s body after having a baby is pretty amazing. You don’t need to be Victoria’s Secret ready right away, because you just did the most incredible miracle that life has to offer. You gave birth to a human being. So I would really like to see that celebrated.”

Uttalandet kommer efter att Blake har fått kämpa med det ett otroligt fokus på förvandlingen av hennes kropp efter förlossning. 

Min största kamp under graviditeten har varit den fysiska förvandlingen. Jag är tung, är vattensvullen, har fått celluliter, pigmentfläckar i ansiktet, bristningar på magen, större bröst och blåmärksliknande rodnader på ett par ställen. Jag var inte beredd på vad som skulle hända och hur det skulle påverka mig. Kampen har främst varit mot det faktum att allt händer utan att jag kan göra nåt åt det. 

Jag har tränat, försökt äta som jag ska och druckit mängder med vatten. 

Jag har lyssnat på 3 olika riktigt bra barnmorskor som har givit mig olika råd:

– ät mer

– ät mindre

– håll dig till frukt

– passa dig för frukt, för mycket socker

– smoothies är bra

– håll dig ifrån smoothies

– ät en macka

– kolhydrater är inte så bra

– promenera mycket

– stressa inte med motionen

Enligt beräkningarna har jag 3-4 veckor kvar av den här graviditeten. Även om jag fortfarande väntar på att tiden ska börja gå fort så känner jag nu slutet på denna pärs. Jag tänker att livet efter graviditeten kommer innebära nya förändringar och kamper, men det är ju skönt att jag inte behöver känna att man behöver se ut som en underklädesmodell så himla snabbt efter förlossningen iallafall. 

Kommentera

