100% ändrad dygnsrytm

Jag är trött på kvällarna och pigg på mornarna. Det är 100% tvärtom mot hur jag levt mitt liv de senatste 32-33 åren. 

Nu vaknar jag oftast råhungrig kl 6. Tack och lov har jag en sambo som är så förstående att han vaknar samtidigt och gör en förfrukost till mig som jag får på sängen. 

Fint också att jag måste vara gullig på Instagram och sen göra mig lite rolig över det.

Jag gillar att vakna tidigt på morgonen, det känns bra. Det har alltid varit eftersträvansvärt liksom. Imorse tänkte jag att jag skulle kolla lite på OS till min filtallrik, men det gick inte. För att kunna se OS så måste jag teckna abonnemang hos Viaplay för 399 kr/mån. Frågade Viaplay på Twitter varför de valt att lösa det så, svaret jag fick var att sporträttigheter kostar pengar. Fair enough. Jag fattar. De försökte sälja in det till mig med argumentet att jag får se en massa annan sport då också. Pfft, sport? Nä tack. Jag vill se OS. 

Jag går och badar istället. 

Kommentera

