Vecka 36

Veckan började med att jag var för optimistisk med vad jag orkar och höll snudd på att svimma på tunnelbanan. Detta efter att först varit på favoriten Pom & Flora med en bästis, ätit lunch på Vigårda med sambo och sen ta en liten tur på stan. Jag promenerade minimalt men ändå höll jag på att inte orka ta mig hem. Helt klart en ny upplevelse.

Lever gärna livet i nåt från Marimekko
Living that Marimekko life ✌️

Bebis är mer efterlängtad än någonsin. Han är runt 45 cm och väger ungefär 2,7 kilo. Det känns ofta som att han vill ta sig ut genom skinnet och stundtals vill jag att han ska lyckas. Hur ska min kropp orka mer nu? Och hur ska jag orka vänta mer? Jag vill inget annat att träffa mitt barn nu.

Sålänge har jag satt ihop en meny med saker jag vill äta så fort jag kan:

  • Fördrink: Champagne
  • Förrätt: Toast med smetana, löjrom och ett glas Riesling.
  • Varmrätt: Tjogets entrecôte med sallad, parmesan och ett glas franskt rödvin.
  • Dessert: Cheesecake med bär (eventuellt spritmarinerade), kaffe och ett glas Muscat.
  • Efterdrink: En stadig bourbon.

Kan tänka mig att äta lite kallskuret och kittost också.

Idag gjorde jag iordning bebis första säng. Har inte bäddat än och det är inte klart å så, men jag har börjat testa lite iaf.

Babis första säng

Jag kollade igenom gratisboxen från Libero idag och jag ääälskar den! Inte pga gratisprylarna utan pga textmaterialet som kommer med. Älskar speciellt denna Sällskapsresanreferens 👇

Gillar iof inte att det står ”Du kommer förstå varför” på varje punkt. Men det är en detalj.

Sambo gillade detta:

Och ALLT sånt här uppskattat. Av nån anledning så är det svårt att komma över praktiska tydliga råd som dessa. Känns ibland som att man förväntas bara veta sånt.

Tillsvidare så tar jag min ständiga vattenflaska med mig och fortsätter shoppa mig igenom ledigheten och tröttman.

Favoriter just nu:

Nu ska jag börja lista alla serier jag vill se och vilka som kan få följa med till BB.

Kommentera

