Outfit of the day: bebisversionen

Dagarna går långsamt pga jag är ledig och inte gör nåt. Har aldrig varit såhär strandad förut. Haft dessutom planer måndag, tisdag och onsdag den här veckan men de bokades av pga andra är upptagna. Så jag får roa mig själv. Idag betydde det kolla bebis garderob för att se om vi saknar nåt. Det ledde till att jag plockade ut outfits.

En jäkla blandning av lånade, ärvda och köpta plagg. Den rosa tröjan hade jag på 80-talet.

Vi har handlat både billigt och dyrt. Så mycket som möjligt på rea, speciellt de allra minsta kläderna eftersom de kommer att gå åt så fort.

Men det är svårt med bebiskläder. Dels pga att jag inte vet vad bebis gillar, men också pga alla goda råd. I min hög finns grejer som folk har sagt att alla bebisar hatar att ha på sig. Det enda alla vuxna är eniga om är att omlottbodysar funkar bäst – och de är såklart omöjliga. Överallt jag kollat så är de pråliga och rosa eller med fulla med carpe diem-tryck och blåa 😴.

Man får ba göra så gott man kan helt enkelt. Känner mig ändå ok med resultatet.

Kommentera

