Vecka 35

Familjekatten Bamse vaktade magen på landet.
Familjekatten Bamse vaktade magen på landet.

Vecka 35 då. En tung vecka och känslan är att det kommer fortsätta i samma riktning. 
Vi är framme på 34+5 och det är 36 dagar kvar till beräknad förlossning. Bebis är 44-47 cm lång och väger ca 2,5 kg. 

Nytt för den här veckan är att jag har svårt med fysiskt aktivitet pga sammandragningar och svårt att andas. Häromdan gick jag från Långholmsgatan till Reimersholmsbron, sen var jag tvungen att sätta mig och vila. 

Hormonerna fortsätter att påverka mig. De drabbar mig hårt tillåfrån, möter jag motstånd så klappar jag ihop. Det har gjort att jag behöver sluta bry mig om saker, vilket känns både bra och dåligt. Bra för kontrollbehovet mest. Vissa saker är ju mindre värda att bry sig om, t.ex hur jordgubbarna på frukostyoghurten skärs (ja mitt kontrollbehov berör även den typen av frågor vanligtvis).

Jag har också lågt blodsocker. Det gör att jag blir yr och kallsvettig lite då och då. Det påverkar även humöret. Jag behöver äta oftare för att ”bota” men har svårt för det pga aptit. 

Bebis är en väldigt vaken bebis. Igår var det rörelse nästan konstant och det tog på krafterna. Verkar vara ungefär samma läge idag. Min morgontrötta bebis behöver inte väckas längre, han börjar jympa i magen så snart vi gått upp. 

Jag har nu officiellt slutat jobba. Än känns knappt nån skillnad pga dag 2, jag är rätt spänd på hur det blir framöver. Har jobbat mycket och hårt fram till nu så det kommer nog bli en stor förändring. Har börjat fundera över saker jag vill testa nu när jag ska vara ledig och hemma fram tills bebis kommer. Självklart är en av de grejerna stickning. Köpte en bok om stickning, sen avstannade det pga Gotland. Har aldrig lyckats tidigare så vi får väl se hur det går den här gången. Optimismen är inte råhög. 

Kommentera

