Vecka 31

Just nu känns det mest som att det är samma sak, dag ut och dag in. Det händer inte så mycket för mig. För bebis däremot, ja då händer det en hel del.

Jag är i vecka 31, vi har 66 dagar kvar och 76,4% av graviditeten har passerat. Enligt apparna är han 37-43 cm lång och väger nånstans mellan 1,6-1,8 kilo. Han blir duktigare på att se skillnad på ljus och mörker, han reagerar på musik han hör ofta och har naglar ut till fingertopparna.

Jag fick en anti-d-spruta i stjärten i torsdags, och sen åkte vi på förlossningskurs på Danderyds sjukhus. Det var helt klart speciellt att sitta i en stor sal fylld av folk som ska bli föräldrar för första gången. Och det var en bra känsla. Försökte ha distans och spela tuff innan, men det hade jag inget för. Sofia på BB Stockholm gjorde ett bra jobb och vann över mig.

Vi var på fest igår. En briljant cavahemmafest hos en av mina bästa vänner. Jag drack läsk, dansade och pratade sport + dialekter. Min kompis fick ett läppstift och klistermärken med sin företagslogga. Vi var hemma kl 01.45, då var energin slut men ändå så klämde vi in ett avsnitt av Marcella på Netflix.

Alkohol är intressant. Den som tvingas avstå från vin och cigaretter på fester märker rätt snabbt vad som händer med dem som inte gör det. Glasen blir kladdigare, ögonen simmigare och de nyfikna blickarna längre (och mindre diskreta). Det pratas om färre saker, folk säger samma sak om och om igen istället. Och musiken, den blir så MYCKET högre och framförallt sämre. Man blir ju så jävla rolig på fyllan.

Vid fylla slås sinnena ut och kärleken på, kan vi kort och gott sammanfatta det som. Alltid trevligt.

Så har jag typ gått på ledighet nu. Jaadå! Typ = jag har ett projekt jag jobbar deltid med som jag ska lämna över i juli till min frilanskollega. Sen ska jag alltså inte jobba på väldigt länge. Jag tror jag ska börja med att baka lite istället. Och försöka ta mig an Game of Thrones.

Kommentera

