Thelins = ångest

Jag sitter på Thelins utanför Södersjukhuset i Stockholm. Jag har varit här förut. Då var det dagen före julafton för kanske 6 år sen. Då åt jag lunch här efter att ha varit och undersökt en knöl i bröstet. Mammografi, ultraljud, cellprov, sallad. Idag är jag här för att jag ska på Rh profylax. Jag ska ta en spruta i rumpan för att förhindra att mitt blod attackerar min bebis blod och stöter bort bebis. 

Salladerna här är goda, men Thelins är för alltid förknippat med ångest. 

Kommentera

