Badkläder för gravida

Som jag kämpat med detta. Började leta efter snygga badkläder för gravida redan i mars och det har inte varit lätt. Dels pga att säsongen är först nu, men också för att nästan allt är…ja, fult.

Eller om du inte vill ha syrénlila, polkadots eller rosetter under brösten så finns det inte mycket att välja på. Vill du inte betala massor med pengar för badkläder du bara kan använda en säsong så blir det ännu svårare. Jag har dock hittat några ställen som säljer bra grejer.

Baddräkt från Asos. Jag har denna i svart och den är både snygg och mjuk på kroppen. Den kostar ca 450 kr och leveransen är relativt snabb. Köp din vanliga storlek så kommer den passa. Kolla in hela mammasortimentet på Asos när du ändå håller på. De har ett snyggt utbud och bra priser.

Badkläder för gravida

Tankini från Topshop. Den här är jättefin! Marinblå botten och gröna blad, snyggt gjord och så värd pengarna. Den är lite stum så kanske behövs en storlek större om du inte vill att den ska sitta åt för mycket. Även Zalando är bra på mammakläder, kolla in dem. 

Tankini Gravid från Topshop - Zalando
Jag har spenderat mycket tid på att kolla mammakläder för att kunna göra hållbara val både för min fåfänga och plånbok. Under tiden har jag kommit fram till några slutsatser:

  1. Internet äger som vanligt! Asos, Topshop, Mamalicious, Babyshop och Zalando är de bäst på mammakläder.
  2. Alla kan inte bara köpa en storlek större och räkna med att man bara får en större mage, jag växer som en cylinder till exempel. Kolla Pinterest, bloggar som drivs av privatpersoner och strunta i de stora nätverken som typ Mama och Familjeliv. Alla kroppar förändras individuellt och för mig har nätverken bara varit dåliga.
  3. Låt bli att kolla mammakläder på de ”vanliga dtora klädkedjorna”. HM & Lindex har kläder men de är bedrövliga, endast underkläderna är ok. Åhléns, Weekday, Monki, &Other Stories, COS och Gina Tricot har ingenting. Där får man istället kolla in oversizegrejerna som kan bli riktigt snygga ibland. Kappahl är ju inget kul alls att gå in på så de har jag inte kollat.
  4. Vill du unna dig når extra fint? Då tycker jag du ska kolla in Rodebjers kaftaner. Jag bestämde mig för att investera i mig själv och har skaffat mig riktigt sköna plagg till sommarn nu. Tips! Kolla in Tradera och liknande om du vill komma billigare undan.

Nästa episod är skor, undra hur det ska gå. Jag är drabbad av mycket vätska i ben och det vandrar nedåt. Jag bävar inför hur de kommer se ut framöver. Har iaf skaffat ett par Birkenstock. 

Kommentera

