Prokrastinera mera?

prokrastinering
En meme lånad från internet.

Från mitt älskade Wikipedia:
Prokrastinering (av latin procrastinare, av prefixet pro-, ‘framåt’, och crastinus, ‘till morgondagen’, av cras, ‘i morgon’)[1] eller uppskjutarbeteende innebär inom kognitiv beteendeterapi (KBT) vanemässig och kontraproduktiv senareläggning, förhalning eller undvikande av planerade handlingar, beslut och arbetsuppgifter, trots vetskap om att det kan leda till negativa konsekvenser.

prokrastinering
En meme lånad från internet.

Detta är det jag ägnar mig åt just nu. Allt som bara drabbar mig skjuts på framtiden. Det är tillåme så att jag glömmer grejer om jag inte skriver det i kalendern. Ett exempel på det är ett samtal till BB Stockkholm. Det är bra att ha med sig ett gäng grejer på resa när man är gravid. En massa grejer faktiskt, som om det inte vore nog
för oss gravida att tänka på. Här vill jag slänga in argument för suventioner och skattelättnader, tar det en annan gång.

En sån grej jag måste fråga om är medel mot svamp i underlivet (javisst!) pga det är tydligen inte ok att köra med vilken som helst. Gravid + varmt klimat =  trivsel för svampen. Känns som en onödig grej att strunta i, händer det så kan det ju bli jäkligt obekvämt. Men jag får det inte gjort bara. Jag tror jag behöver hjälp. Min sambo försökte köpa men han fick så många frågor om hur jag haft det med svamp tidigare som han inte kunde svara på. Han fick iaf med sig amningsinläggen jag också måste ha. 

prokrastinering
En meme lånad från internet.

Andra saker jag väntat för länge med är att fakturera (så jäkla dumt), ringa HM för att kolla varför jag inte får några aviseringar om paket som ligger och väntar på Hemköp, boka av en hotellnatt på Mallis, barnanpassning av badrummet, läsa motioner inför tisdagens BRF-stämma och boka fika med en bekant. Och blogga på min jobblogg Prodblog.se.

Hjärnan och kroppen börjar gå på lågvarv pga stundande semester och föräldraledighet. Kan jag skylla på det?

Kommentera

