Träningsfantasi

Det är få saker som jag tänker på mer än träning. Det finns en anledning: jag kan inte träna som jag vill och därför är det det enda jag vill göra. 

Träningsfantasi om löpning och svett
Jag i höstas. Nöjd efter löppass över bland annat Västerbron, ett mentalt hinder jag länge haft.

Jag vill springa, gå på Body Combat och svettas som fan. Jag tränar nu också. Inte lika mycket som jag skulle kunna, men jag promenerar, styrketränar och kör mammapass på SATS online  Det är ju ok men inte alls samma sak pga det är svårt att ta ut sig. Jag längtar efter det. 
Just nu använder jag mig av 3 träningappar:

SATS online

sats online

StrongMom

strong mom

Mammamage

mammamage
Jag har vatten i hela kroppen och benen ser ut som aldrig förr pga celluliter och annat djävulskap. Det är jobbigt för fåfängan alltså! Det är värt men samtidigt kämpigt att helt släppa kontrollen av vad som händer med kroppen och bara acceptera att inte kunna styra. Och extra jobbigt är det när omgivningen gör en påmind om hur kroppen ser ut väldigt ofta.

Mitt hemmagym
Mitt hemmagym! Gummiband – light från Intersport och medium från Casall – hantlar på 3 kg, pilatesboll och yogamatta.

Jag har med mig ett gummiband att träna med när jag åker iväg. Det går att göra mycket med ett sånt och en matta. Det är bara disciplinen som ska till då och det blir allt svårare med den ju längre tiden går. Jag vet att jag måste prioritera träningen för att inte ha ont nu eller få det kämpigt efter. Jag vill ju kunna nysa och hoppa utan att kissa på mig lite varje gång. 

Tjüss!

Kommentera

