Jag och GBG inte FTW idag

Varning. Detta inlägg skrivs i frustration. 

I taxin påväg hem igår så vill inte taxichauffören flytta på sin stol, så jag fick sitta med  onormalt särade ben. Han tyckte jag kunde flytta på mig. Kunde inte byta plats eller bil. Klockan var midnatt och färden gick förbi Ullevi = Håkanspelningen hade precis tagit slut. Innan vi hoppade ur bilen hann han också skämtsamt fråga om inte en tjejkompis till mig skulle följa med vidare. 

Lunchen vi beställde tog ca 30 min att få, våra kompisar som satt vid ett annat bord, fick vänta 50 minuter.

Kortet till rummet slutade funka när jag nätt och jämt kommit fram. Vårt rum ligger ungefär 1 mil från receptionen. Snubben i receptionen prioriterade att hjälpa ett par tonårskillar istället för att återaktivera min nyckel (som tar ca 10 s). Kön till repan var ungefär 10 meter lång. Han bad mig tränga mig och prata med hans kollega istället. Jag var gråtfärdigt trött när jag bad om hjälp. Hon gav mig en läxa i hur det funkar med hotellnycklar. Hade hon frågat så hade hon fått veta att det fanns en annan anledning till nyckelfailet, och det failet var inte mitt. När jag kom upp till rummet luktade det avlopp. 

Tack.

Ibland är det inte lätt att vara gravid i 6e månaden i ca 30 graders värme. 

Kommentera

